نماز

نماز-اهمییت نماز-جایگاه نماز در اسلام

نماز

نماز-اهمییت نماز-جایگاه نماز در اسلام

مشخصات بلاگ

با سلام و احترام. هدف من از این وبلاگ ترویج نماز است امیدوارم مفید واقع شود.

همه مسلمانان دوست دارنداز شرشیطان درامان باشند،بهتریت وسیله
امنیت از گزند شیطان نماز است"الصلوه حصن من سطوات الشیطان"(1)
نماز قلعه محکم در برابر شرارتهای شیطان است.
همه مسلمانان دوست دارندمحبوب ترین عمل را برای خدا به جا
آورند،محبوب ترین اعمال نزد خداوند نماز است."احب الاعمال الی الله
عزوجل الصلوه"(2) دوست داشتنی ترین اعمال نزد خداوند نماز است.
همه مسلمانان دوست دارنداز رذائل اخلاقی پاکیزه گردند،بهترین
وسیله برای از بین بردن رذائل اخلاقی نماز است"ان الصلوه تنهی
عن الفحشاء والمنکر"(3)همانا نماز باز میدارد از زشتیها ورذائل اخلاقی
"فرض الله الصلوه تنزیها من الکبر"(4)خداوند نماز را واجب کرد
برای پاکی از خود بزرگ بینی .
همه مسلمانان دوست دارند به بهشت جاویدان راه پیدا کنند ،بهترین
وسیله برای رفتن به بهشت الهی نماز است "تکون صلوه العبد مفتاحا
للجنه"(5)نماز بنده کلید بهشت میباشد.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۲ اسفند ۹۵، ۲۳:۴۴ - ناشناس
    :)
  • ۱۲ اسفند ۹۵، ۲۳:۴۳ - ناشناس
    :)
نویسندگان

حکایاتی در مورد نماز و اهمییت آن

پنجشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۱۸ ب.ظ

گویند روزی امام حسن عسگری در بستر بیماری بود و واپسین لحظات عمر پر بهای خویش را سپری میکرد مقداری دارو جوشانده برای حضرت اوردند تا میل کنند ایشان فرمودند زمان نماز صبح است مقداری اب بیاورید تا وضو بگیرم و نماز صبح بخوانم اب اوردند و ایشان نمازشان را به پا داشت و لحضاتی بعد روح ایشان به عالم ملکوت پرواز کرد


مردی میخواست برای تجارت به مسافرت برود وی ابتدا پیش حضرت امام صادق امد و امام صادق برایش استخاره کرد و بد امد اما مرد به مسافرت رفت و سود بسیار زیادی کرد زمانی که بازگشت پیش حضرت امد و موضوع را گفت امام صادق فرمود ایا نماز صبحت را خواندی؟مرد گفت خیر قضا شد و حضرت فرمود همین نماز قضا شده از همه ثروت دنیا با ارزش تر است


____________________________________________________________________________

امام خمینی:شبی که مرا دستگیر کردند در ماشین از سربازان خواهش کردم متوقف شوند تا من وضو بگیرم اما اجازه ندادند گفتم شما مسلح هستید اما من بدون صلاح و تنها اما اجازه ندادند سپس از ان ها خواهش کردم تا اجاره تیمم به من بدهند انها اجازه دادند من تیمم کردم و نماز خواندم اما جهت قبله رو به جنوب بود امید وارم این نماز باعث رضای خدا شده باشد

  • ابوالفضل آقایی میبدی

نظرات  (۱)

سلام
ممنون از سایت خوبتون
 لطفا در مورد جایگاه نماز در اسلام هم مطالبی رو بذارید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی